donderdag 11 september 2014

nieuw projectje: Lotionbars

Hey hallo

de voorbije weken heb ik nie veel tijd gehad om iets te maken.
veel moeten werken en intussen reisje gepland in oktober . Mijn overuren moeten op.
Tot de 18ste september kon het niet. Veel van mijn lieve collegatjes waren ziek of hadden verlof.

 Ik heb wel nieuwe webwinkel gevonden en intussen iets bestelt er bij
een boek "art d'eco"  ( samenwerking tussen verschillende blogs en een winkel) ,
indigopoeder voor het kleuren van vanalles en nog wa flesjes en potjes en ook kaneelpoeder.
blijkbaar kun je ook met kruiden je gerief kleuren dan zou het een lichtbruine kleur moeten zijn.

Een heel interessant boek, en intussen die ideetjes beginnen te borrelen voor vanalles te maken
er staat niet alleen projectjes voor zelfgemaakte zeep en cosmetica.
Ook om vanuit een oud t-shirt vanalles mee te maken, ook om met dingen uit de kringloopwinkel nog interessante en handige dingen mee te maken.

Ik heb vanuit dit boek en uit een blog "gezondheidsblog" heb ik gezien om lotionbars eens te maken.
Een probeersel, maar het is al goed gekeurd door mezelf.

Ik heb 2 verschillende recepten geprobeerd en hier ga ik ze proberen op te schrijven

receptje 1
10 g amandelolie
10 g bijenwas
10 g kokosolie
en 5 druppels sinaasappel

alles au-bain-marie smelten en pas op het einde je etherische olie erbij doen

ik had met deze hoeveelheid een 4-tal ijsblokjesvormen gevuld


Receptje 2
50 g kokosolie
50 g sheaboter
30 g gele bijenwas
20 druppels lavendel

zelfde  werkwijze als hierboven

bij deze hoeveelheid heb ik een volledige ijsblokjesvorm kunnen vullen.




Ik heb ze dan laten uitdrogen
en laten afkoelen.

Het beste is van koel te bewaren
Ik heb het nu in de koelkast gestoken.













nu is het zoeken om te bewaren.
 In die tijd dat ik druk en veel moest werken, is mijn Castille zeep bijna klaar
Ja ja, die is nog nie volledig klaar. ( zie mijn vorige blogberichten)
.Nog een paar dagen en dan mag ik ze uitproberen
Ik heb al beetje reclame gemaakt en heb al een aanvraagje gekregen voor een cadeautje voor een kindje.

Het is hier serieus aan draaien in mijn hoofd van de ideetjes
Zou ik een webshop maken voor te verkopen? of is een website genoeg?
En welk logo?
wat is mijn volgend project?
Kerstmarkt of pop-up? of beide?

Het is nogthans voorlopig als hobby bedoelt en voor eigen gebruik



tips zijn welkom :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten