vrijdag 2 mei 2014

natuurlijke cosmetica en het zelf maken

Hey
Ik ben het nog eens
zoals je in mijn vorige blog las, ben ik inderdaad naar een workshop geweest  om zalf en crémes te maken
het was een zeer interessante dag. En ik stond te popelen om er aan te beginnen
Ik had enkele producten in huis gehaald. zoals honing, bijenwas ( na lang zoeken, in apotheek) en enkele etherische olien zoals lavendel. Ook had amandelolie staan. Ik heb namelijk een zeer droge huid. 
Ook had ik een boekje gekocht met "zelf natuurlijke cosmetica maken" en daar vond ik het volgende recept voor een eenvoudige lipbalsem. 

  • 3 druppels etherische olie van lavendel
  • 2theelepels witte bijenwas 
  • 7 theelepels amandel olie
  • 1 eetlepel honing
bijenwas en amandelolie samen laten smelten tot 60° C. 
Honing toevoegen en blijven roeren tot het afgekoeld is
als allerlaatste 3 druppels eth. olie toevoegen

! waarom EO toevoegen als het mengsel nog warm is? 
het verliest zijn kracht van de plant. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten