vrijdag 20 maart 2015

moederdag zeep

Hey
Ik was vandaag thuis
Na de eclips te zien op tv, heb ik eerst nog wat gekuisd en dan grote boodschappen gedaan
We kunnen voort voor een paar dagen. Ook moest ik nog 3 stickertjes hebben voor op mijn spaarkaart voor een stofzuiger van een merk in de GB. voor de helft van de prijs. En dit heb ik nog niet.
Vorige week heb ik bezoek gehad van mijn oma. Ze had, zoals een grootmoeder haar metekind in de watten legt, terug het een en ander mee. Onder andere versgemaakte vol-au-vent en ook witloof gestoofd met gehakt. Ook had ze een zeer mooi tafeltje met tafellaken mee.

Ik heb ook besloten wat ik ga geven voor moederdag.
Een mandje met zelfgemaakte dingen van mij.
Ik heb eerst een lijstje gemaakt wat mama graag zou hebben en zou gebruiken.

-zeep
-bruisbal
-lipbalsem
-voetcréme
-shampoo in de vorm van eens stuk zeep

Vorige week poging gedaan tot het maken van rozenzeep.
rozenwater in plaats van gewoon water
tijdens de tracing heb ik rozenblaadjes poeder met etherische olie van roos.
ook rode kleurstof en enkele mengolien.
Na enkele dagen uit de mal, is het kleur bruin. En volgens mij zijn rozen niet bruin, maar roze.


Vorige week wou ik tweede poging ondernemen, maar zag maar op het laatste dat ik niet genoeg olijfolie had.
Maar gerief stond uit, dus heb ik dan maar bruiscupcakejes gemaakt :-)
Het is lavendel geworden met paars kleur  (indigopoeder)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten