dinsdag 12 augustus 2014

mijn opa

Hey Hallo allemaal
de laatste heb ik geen tijd gehad voor nog iets te schrijven omda mijn opa lang in het ziekenhuis heeft gelegen. 
De voorbije week moest ik nog 7 dagen werken. 
Vrijdag kreeg ik te horen dat hij palliatief is. dus enkel comfortzorg zou krijgen. 
iedereen is er bij geweest dan behalve ik en mama. Mijn moeder was er in de voormiddag al geweest en ik ben er dan nie bij geweest omdat er al 4 anderen in de kamer bij waren. En het zou een beetje te veel geweest zijn. 
maar door mijn werkend weekend kon ik er ook niet bij zijn tijdens de laatste sacramenten die gegeven werden zondagmorgen. 
Iedereen is dan eens langs geweest. 
Ik wou er nog zeker eens bij gaan en daar dat het gisteren mijn laatste werkdag was voor mijn verlof, ben ik gisterenavond nog geweest. 
Hij herkende me nog, spreken kon hij niet. Hij knipperde wel met zijn ogen ten teken dat hij mij herkent heeft. Dan kon ik mijn tranen niet bedwingen en ben ik eventjes buiten de kamer gegaan. Mijn nonkel is eventjes mee buiten geweest, ik was er alleen naar toe gegaan. Hij heeft gezegt dat ze er zondag voor gezorgd hadden dat hij geen meer had, door morfine toe te dienen. We mochten ook zijn hoofd niet meer verleggen. 
Uiteindelijk ben ik toch nog blij en content dat ik hem nog gezien heeft, want hij is vannacht (12 augustus) in slaap gestorven. Rustig en vredig.
Het lijkt of hij op mij gewacht om .......

Hier enkele fotos toen ik klein was met mijn opa. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten