zondag 20 juli 2014

Zeep kleuren met poederkleurstof of met een vloeibare kleurstof?

hey
Hier ben ik terug
zoals je ziet in de titel van deze blog, gaat deze vandaag over hoe kleur je zeep.
Ik had enkele filmpjes op you tube gezien waarin ze tonen dat je met een vloeibare kleurstof zeep kunt kleuren. Ik heb dat dus geprobeerd.
Het is klein beetje mislukt.
De kleur is in de mal naar de buitenkant gevloeid en achter dat het uit zijn vormpje was is het zich beginnen te verspreiden. Maar niet overal gelijk.
Het leek of het stuk zeep paarse vlekken had, terwijl ik er rode kleurstof had bij gedaan.


bij de linkse zeep is het paars uitgevallen en rechts zie je goe het roze, maar in het midden zie je ook dat er daar geen kleur is gekomen. En dit zijn de mooiste stukken zeep met lavendel :-)

Ik heb vorige week nog zeep gemaakt, heb er sandelhoutpoeder in gedaan. Dit geeft tijdens het mixen een donkerrode kleur. Geur is Roos
Het was eventjes afwachten hoe het er na 2 dagen uitzag in de grote cakevorm. Maar het was oké .
Maar dit was het resultaat na 2 dagen
Ik ben toch iets meer tevreden nu over het resultaat.
B.T.W. de donkere vlekjes die je ziet is het sandelhoutpoeder dat niet goe gemengd is.
Ik denk dat ik in het vervolg een mengsel ga maken zodat het poeder eerst oplost en in de fase van de tracing er ga bijgieten ipv het poeder per scheppen ga bij doen en dan pas nog eens mixen.

Deze keer heb ik op die website enkele fruitpoeders gevonden, die heb ik nu bestelt.
zoals sinaasappel en aardbeipoeder. Ik kan er bij het eerste de geur van appelsien of mandarijn bij doen, maar bij da tweede, dat is nog vraagje. Misschien munt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten