donderdag 10 juli 2014

regenweer en voetbalsem

Hey daar ben ik weer
Ik heb vandaag nog een dagje vrij :D
Het plan was zeep te maken met sandelhoutpoeder, maar ik mankeerde een ingrediënt
Kokosolie.
Ik dacht van mss een vervanger erin te steken. bv amandelolie, maar ik denk dat dat mijn stevigheid van de zeep verliest. En ik zie overal in recepten kokosolie staan.
Dus heb ik besloten van het later te kopen en nu iets anders te maken.
Mijn materiaal stond toch klaar.
Ik had juist akkermunt en tea tree aangekocht, dus besloot ik voetbalsem te maken.
Zeer simpel.
En nodig voor mezelf.
Ik ben namelijk verzorgende en dat is veel rechtstaan en rondlopen.
Nu dat het zomer is, zal het nog zo deugd doen om 's avond je voeten te wrijven met een verfrissende zalf die bovendien nog je voeten verzorgd.


ingrediënten voor de voetenbalsem
30 g ongeraffineerde sheaboter
60g zoete amandelolie
10 g witte bijenwas
8 druppels e.o. van wortel, tea tree en akkermunt, dus in totaal 24 druppels
 5 druppels E. O. van citroen (citroengras)

Ter informatie
tea tree heeft een ontsmettende en schimmeldodende werking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten