woensdag 2 juli 2014

zelf kweken van kruiden deel 2

Hey, zoals jullie in vorig bericht hebben kunnen volgen, ben ik nog steeds bezig met kruiden te kweken en te plukken. deel 1 kweken van kruiden
Met de hulp van mijn papa, heb ik ondertussen al de plantjes buiten gezet.
Pepermunt mag nie in volle zon staan, dus heb ik plekje gezocht in schaduw. Nog een geluk dat ik veel zaadjes had geplant, want deel vooraan is kapot gegaan door omstandigheden. Kat van de buren die er ligt te rollebollen in de aarde, slakken die plantjes opeten, ... Heel erg tof :s :(

De Kamille komt ook goed uit. Die heb ik deel in pot gezet en deel in aarde. Zelfde met pepermunt. 


Enkel Lavendel gaat moelijk. Die moet namelijk opgekweekt tss 20 en 22 graden Celcius. En aangezien het België is waar ik woon, is het kwik niet voldoende lang rond die graden geweest. Door het serre gevoel (plastiekfolie rond kweekbak gedaan) zijn er dan toch 2 zaadjes uitgekomen van de 3 x 5 zaadjes per pot. 
Nu staat het al tijdje voor venster en uiteindelijk zijn er dan toch in totaal 5 uitgekomen in 2 poten. 1 pot dus niet. :(


Geen opmerkingen:

Een reactie posten