woensdag 9 juli 2014

Regenweer, wat te doen?

Zo regenen dat het doet hier in België, thuis zijn en je vervelen. Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem: dagcréme maken :p en denken aan morgen voor zeep te maken
Vandaag naar Bioplanet geweest in Gent, en weet je wat ik ontdekte?
Producten van Netelvuur waar ik enkele maanden geleden een workshop heb gevolgd voor een dagcréme te maken.
Netelvuur is een biologische kruidenkwekerij en distillerie. D.w.z dat ze hun etherische oliën zelf uit de planten halen die daar ter plaatse kweken.
Zo heb ik een hydrolaat gekocht van rozemarijn ( ook rozemarijnbloesemwater genoemd) en cosmetisch gezichtwater ( mengeling van hydrolaten roos, lavendel, kamille, pepermunt, goudsbloem, groene thee)
Dat is een verrassing dat ik die producten daar vond. :-) ik zag er ook enkele etherische oliën staan.
Dus waarschijnlijk ga ik morgen iets mee maken.
Ook van ladrôme heb ik gerief gevonden. lavendelwater en korenbloemwater.
Dit allemaal heb ik gevonden in een dochteronderneming van de Colruytgroep
Wat ik in de dichtbijzijnde natuurwinkel nie vond.
Nu is het een beetje prijzen vergelijken e :-)

Ook gedroogde lavendelbloemen heb ik mee. Normaal voor thee te maken. Maar zeer goed voor in cosmetica.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten