woensdag 2 juli 2014

zeep/dagcréme maken

Hey hallo allemaal
 twee maand geleden had ik het idee om zelf zeep beginnen te maken
 die heb ik ondertussen al gemaakt en zelf geprobeerd.
2 stukken verkocht.
natuurlijk de minder goedgelukte stukken zeep hou ik zelf of "verkoop" ik hier thuis.
Da hoort er altijd bij , dat het soms eens mislukt.
Op mijn werk heb ik collega's die iets willen uitproberen, zo ben ik er ingevlogen.
Ik vraag regelmatig of ze geen uitslag krijgen van die zeep (het kan altijd gebeuren e, dat er in het zeepproces iets fout is gelopen). maar tot nu toe nog geen problemen gehad.
En vanaf nu ga ik beginnen experimenteren in zeep. Ik heb goede site gevonden waar ik mijn ingrediënten kan kopen, het is natuurlijk uit Nederland. Het zijn allemaal producten zonder toevoeging van bewaarmiddelen enzo... Natuurlijk de verzendingskosten is niet niets. vanaf 100 euro betaal je geen. Dus ik probeer ofwel tot 100 euro te geraken of wel onder de 50 euro, want dan is het "maar " 9 euro verzendingskosten erbij.
Het zou wel handig zijn moest er een webshop of een bakstenen winkel bestaan de nie zo ver is.

Nu zoals jullie in vorige blog konden volgen, had ik al eens een lipbalsem gemaakt met simpele ingrediënten. Honing en Lavendel. recept lipbalsem
Wel die collega vond dit een ideale combinatie. En zo ben ik beginnen zoeken naar recept voor dagcréme.
Ik had er een gevonden eerst op bladeren van workshop die ik gevolg had in Eeklo. Maar enkel voor een droge huid. Het recept voor een vette huid was met een ingrediënt die ik daar in de natuurwinkel ter plaatse moest kopen en dit is toch wel beetje ver voor mij. Geen webshop.
Dus op webshop Nederlandse natuurwinkel ben ik beginnen zoeken en heb het gevonden  :-)

Je kon zelf je créme samenstellen met een ingrediënt dat daar te koop is. Dus kben begonnen met info te verzamelen over vetten en olie voor Vette huid.
In het recept is er zelf nog plaats voor een geurtje da je zelf kunt kiezen en toevoegen.
En aangezien dat mijn collega graag lavendel ruikt. ;-)

Vorige week was ik dagje thuis en kben beginnen met dagcréme te maken, welliswaar in kleine hoeveelheid. Verse ingrediënten = niet lang houdbaar. ( +- 1 maand)
Eerste poging mislukt. Had nogthans de hoeveelheid gevolgd.
Ik wou niet opgeven, Er stond nog: voor stevigere créme minder water gebruiken.
khetching! Idee!

Ik had ondertussen nog ingrediënten besteld, vandaag toegekomen. Voor bruisballen, badzout, zeep met natuurlijk kleurmiddel.
Gisteren poging 2: Gelukt!
Minder water gebruikt en goed zitten roeren tot een stevige créme tot het langzaam afkoeld.


In volgende blog vinden jullie recept. mss ga ik hier link posten :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten